22 octombrie 2008

despre toamna.

De ce imi place toamna? Pentru că in acelasi timp,toamna e si un inceput,dar si un sfarsit...imi place toamna pentru ca pot sa port numai bluza aia verde pe care nu o pot purta vara pentru ca mi-e prea cald cu ea sau iarna pentru ca imi e prea frig cu ea...imi place toamna pentru ca e colorata inchis,pentru ca are atmosfera ei,pentru ca iti ofera cele mai frumoase lumini si imagini de la un pas la altul...imi place toamna pentru ca reintalnesc oameni dragi,pentru ca incep un alt inceput...imi place toamna pentru ca e armonioasa,pentru ca ne simtim bine cand nu e nici prea cald,nici prea frig...imi place toamna pentru ca incep concertele si spectacolele (:))..imi place toamna pentru ca pot spune :" vai, cate am facut vara asta!"...imi place toamna pentru ca e fericita si trista in acelasi timp...imi place toamna pentru ca regizorul meu preferat s-a folosit de raceala acestui anotimp pentru a crea cele mai minuate filme vazute de mine in toata viata mea...imi place toamna pentru ca l-a facut pe Nichita sa scrie niste poezii superbe...imi place toamna pentru soarele auriu...imi place toamna pentru ca e cel mai frumos anotimp.





TOAMNA

Nichita Stanescu


Crezi tu că da?Din frunze-n jos

verdele cade şi se schimbă.

Pe negândite am ajuns

să şi vorbesc o altă limba

şi pasul,din greşeala stins,

să calce-o coajă de planetă -

desigur,alta ridicând

o aură de somn,concretă.

Peşti mari şi Capricornul,steaua

cea galbenă,Canopus,o desfid...

Crezi tu că da?Mai bine somnul

cu pleoape-l învelesc,de vid,

şi-adorm pe-o frunză-n legănare,

zburând spre polul alb din Nord.

Şi ma înalt zvârlind nervura

verdeţii grele peste bord.











EMOTIE DE TOAMNA


Nichita Stanescu




A venit toamna,acoperă-mi inima cu ceva,


cu umbra unui copac sau mai bine cu umbra ta.




Mă tem că nu am să te mai văd, uneori,


că or să-mi crească aripi ascuţite până la nori,


că ai să te ascunzi într-un ochi strain,


şi el o să se-nchida cu o frunză de pelin.




Şi atunci mă apropii de pietre şi tac,


iau cuvintele şi le înec in mare


Suier luna şi o răsar şi o prefac


într-o dragoste mare.